2010. november 16., kedd

Ostoros kalács



Hozzávalók:

60 dkg liszt
6 dkg cukor
5 dkg élesztő / vagy 1 cs. instant élesztő
4 evő kanál olaj
3 tojássárgája
3 dl tej kevés só

Krém:

20 dkg ráma margarin
20 dkg por cukor
2 vaníliás cukor
3 evőkanál kakaó.

Elkészítés: 
Az élesztőt a tejjel felfuttatom, kelt tésztát készítünk majd kelés után 6 cipóra osszuk.
(Én csak 3-ra szoktam, így nagyobb kalács lesz) 
Minden cipót kisodrunk a krémmel megkenjük, felcsavarjuk és 3-t összefonunk. Tojással megkenjük és fél órát még kelesszük. Megsütjük. porcukorral meghintjük és tálaljuk. Előmelegített sütőben 175 C-on kb. 40 perc alatt megsül.

Így készült képekben: 
Mindent egy tálban összegyúrtam.
Meleg helyen duplájára kelesztettem kb. 40 perc alatt.
3 felé osztottam, és mindegyiket kinyújtottam akkorára, mint a deszka.
Megkentem a kakaós vajjal, jó vastagon. Nem kell spórolni vele, mert így lesz finom és omlós
Feltekertem , mint egy óriási palacsintát :)
Ezután szépen összefontam, és a végeit alá hajtottam. Majd legvégül lekentem tojással.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése