2010. november 10., szerda

Express sajtos croissan




Ezt a receptet Limara oldalán találtam ITT .
Beleszerettem első látásra a receptbe, és elhatároztam, hogy ezt valamelyik szombat reggelire el is készítem. Hát eljött ez a bizonyos szombat. Előző este megcsináltam a tésztáját és megformáztam,  reggel csak be kellet dobni a sütőbe. Sütés előtt elég kicsik voltak...
Olyan gyönyörűen megölt a forró sütőben, hogy csak ámultam bámultam :)


Hozzávalók:
70 dkg liszt
1 pohár joghurt vagy kefir (140 g)
2 dl tej
1 kk só
4-5 ek. Cukor
2 tojás
5 dkg élesztő
+
25 dkg hideg vaj

A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát készítettem.
Mivel nincs kenyérsütő gépem, se egyéb dagasztó alkalmatosságú masinám, így kézzel gyurmáztam egy darabig. 
Közben meg néztem a megasztárt :P
Amikor már lazábbnak éreztem, betettem a hűtőszekrénybe 1 órára pihenni.
Ezután 8 egyenlő darabra kell osztani és gömbölyíteni, majd jó vékonyra kinyújtani. Ráreszelni a hideg vajat egy sajtreszelővel, és szépen egymásra rétegezni minden kinyújtott tészta kört.
Ha mind kész van együtt kell a 8 réteg tésztát újból egy jó nagy kör alakúra kinyújtani, és 12-16 cikkelyre felvágni, mint egy pizzát. Én csak 12 db-ra vágtam fel, mert túl kicsinek találtam. 
Ezután feltekertem a kifliket a szélesebbik végüknél kezdve, és sütőpapiros tepsire tettem. Celofánnal lefedve ment egy egész éjszakára a hűtőbe Reggel lekentem tojással és vastagon megszórtam sajttal. Nem előmelegített sütőben sült kb 20 percet. (légkeverésen)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése