2011. június 29., szerda

Meggyes-ribizlis pite


Recept:  
30 dkg liszt
12,5 dkg Rama
Fél cs. sütőpor
1 vaníliás cukor, vagy aroma
1 egész tojás
Pici reszelt citrom héj
Pár csepp citromlé

A tészta hozzávalóit össze kell gyúrni, ha kell mehet bele egy pici tejföl, hogy jobban összeálljon.
2 részre osztjuk és tepsi nagyságúra nyújtjuk 
 
Töltelék: 
30 dkg kimagozott meggy, egy kis tál ribizli
2 ek. zabkorpa 
 
Feltettem a meggyet kb. fél dl vízzel, amikor ez felforrósodott egy csomag puncs/vaníliás pudingot 
(kinek mi van otthon) kikevertem 2,5 dl vízzel és hozzáöntöttem.
Tettem bele egy nagy ek. zabkorpát is.
 
Ha kihűlt a töltelék, akkor az egészet rátesszük a tésztára és befedjük a másikkal. 
A tetejét megszurkáltam villával jó sok helyen, hogy a gőz kitudjon jönni. Lekenjük egy felvert tojással. 
175 C-os sütőben kb. 20 perc alatt megsül. 

Jóétvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése