2010. december 9., csütörtök

Harc a mézeskaláccsal

Mézeskalács hóemberkék

Gondoltam sütök mézeskalácsot, és majd szépen kidíszítem.
Ez idáig elég egyszerűen hangzik. Aztán annyi, de annyi féle és fajta receptet találtam, hogy nem tudtam most akkor melyiket is készítsem el... 
Az tűnt a legegyszerűbbnek, hogy azt készítem el, ami a mézeskalács fűszerkeverék hátoldalán van.
Hihetetlen vacak az a recept!!! 
Hogy írhatnak rá egy ennyire vacak receptet???
Beletettem mindent amit ír, és elkezdtem összedolgozni, de sehogy se akart összeállni, nagyon kevés volt a receptben megadott folyékony hozzávaló. Aztán gondoltam teszek még bele + 5 dkg olvasztott margarint. Ekkor már pofásabb volt, de még mindig nem az igazi. Na jó, akkor tegyünk bele még 1 tojást. Így már elfogadható lett az állaga, sőt elég jó. 
A nyers tésztát megkóstolva, még az íze is finom lett. 
Mivel azt írja, 5-6 órát pihentetni kell, így jól becsomagoltam frissen tartó fóliába, és ment a hűtőbe másnap délutánig.

Ekkor jött a második felvonás. 

Tészta kicsomagol és jaj de kemény...

Négyfelé elvágtam, mert kisebb darabokban könnyebb szép vékonyra kisodorni.
Ezután bedobtam a mikróba fél percre ( ez már máskor is bejött) megtette a hatását. Puha könnyen nyújtható tészta lett belőle Még a végén jó is lesz?
Kiszúrtam néhány különböző formát, és sütőpapiros tepsibe ment a sütőbe, kb. 12 percre 175 C-on.
Illata jó, nem is puffadt fel, de némelyik kicsit kokszos lett :D
Nem értem, mert villany sütőnk van, de van, hogy nem egyenletesen süt.  
Sütés után tálcán kihűtöttem, és ment egy zárható nagyméretű műanyag dobozba.

Harmadik felvonás.
Már tényleg kezdtem, úgy érezni, ez nem az én asztalom, pedig hányszor sütöttem, és ennyit még soha nem szenvedtem vele. A tavalyi nagyon jó volt, csak már nem tudom milyen recept alapján sütöttem :)))
Szóval az utolsó lépés a díszítés volt. Egyszerű tojásfehérje, porcukor és citromlé.
Először irtó sűrű lett, aztán adtam hozzá még egy tojás fehérjét, és akkor meg híg lett. ÁáááÁáááÁáÁááÁÁ... 
(1 tojás fehérjéhez 20 dkg porcukrot adtam és egy fél citrom levét kb.) Ez volt az eredeti recept!
Aztán valahogy csak összehoztam valami használhatót, de még így is inkább a híg felé hajlik.
Hát a díszítés olyan lett, amilyen, kb. mintha egy gyerek csinálta volna :)))

Na jó megmutatom, de nem röhögni! Elég, ha én nevetek rajta :D

És még ezek lettek a szebbek...

Egy egész hadsereg hóemberke, ajándék kísérőnek szánom őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése