2011. február 17., csütörtök

Diabetikus torta



Hát megküzdöttem ezzel a tortával, de végül is elég jó lett.
Kb. egy egész délután kellet az elkészítéséhez...
A piskótát Kiskukta 4 tojásos tortaalap receptje alapján készítettem el, csak a cukrot diabetikus cukorra cseréltem és a lisztet pedig durum fehér lisztre.
Ízre nem lett más, de állagra azért mégis.
A piskóta sokkal nehezebb és sűrűbb lett.
A krém főzött csokikrém volt, amit felturbóztam még egy adag főzött csokipudinggal. (ez is Kiskukta receptje) Szinte minden megtalálható nála, és egyszerűen, érthetően van leírva.


4 tojásos tortaalap:

200 g cukor+ 80 g a habba
350 g liszt
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
4 tojás
1 cs sütőpor

Csokikrém: 
20 dkg cukor
2 ek víz
2 ek tej
2 ek kakaó
20 dkg margarin
3 tojás
1,5 ek liszt

Én 2 torta alapot sütöttem, mert az első sehogy sem tetszett. (Másként "működik" szerintem a durumliszt)
A második mondjuk már elfogadható lett. Ízre minden esetre finom volt.

A cukrot a száraz hozzávalókkal összekeverjük, majd mehet bele a folyadék és a tojás is. Elkeverjük kézi habverővel és feltesszük főlni. Először megijedtem, mert nagyon sűrű lett, oda kell figyelni nehogy leégjen.
Aztán a vajat kikevertem robotgéppel, és a kihűlt csokis masszát belekanalaztam. Na én ekkor adtam hozzá még a csokipudingot is. Ízre nagyon jó lett, és hasonlít a cukrászdai krémhez. Betettem a hűtőbe, majd pár óra múlva, amikor jól kihűlt, újra átkevertem a robotgéppel. Bevontam vele a tortát, aztán betettem a hütőbe pihenni, és a végén a torta tetejére olvasztott csokit tettem.
Habtejszínnel díszítettem körben.
Kevés ételfestékkel megszíneztem a tejszín egy részét, ezzel csináltam  virágokat még rá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése